Thursday, July 17, 2008

BN SEKAT PAKATAN RAKYAT KE PUTRAJAYA - rakyat mulai keluar dari penjajahan minda Umno/Bn

Assalamualaikum ...

BERSAMPAN KE HULU ARUS DITONGKAH,
DAHAN ARA MENJUNTAI DI TEPI;
GONG DIPALU GENDANG BERTINGKAH,
LENAKAH JUARA DIBUAI MIMPI?

Inilah pantun kon pada hari ini.

DATUK Seri Anwar Ibrahim sudah dibebaskan dengan jaminan polis! Raja Petra (Raja Blogger) dihadapkan ke mahkamah! Bala.... entah ke mana menetap berumah tangga di negara baru. Musa Hassan dan Ghani Patail sudah disoal siasat oleh BPR! Rosmah Mansor pun diberitakan sudah dipanggil polis! Khairy Jamaluddin (anak Rembau menantu Pak Lah yang petah!) juga diberitakan sudah bertemu polis! Saiful (bukan bladifol -cakap orang kampung kon) juga sudah membuat aduan kena liwat!

Datuk Seri Najib sudah menjerit di Pekan, Pahang menyanggah tuduhan yang dilemparkan oleh Akuan Bersumpah .... Dengar khabarnya Kelab Penyokong Tengku Razaleigh Hamzah sudah memberhentikan kempen untuk bertanding Ku Li bertanding Presiden Umno kerana takut Ku Li diambil tindakan dalam akta pemilihan Umno baru-baru ini.

Pak Lah selaku Presiden Umno dan PM Malaysia nampaknya masih mampu terus tersenyum dalam tidurnya kerana telah begitu banyak mendapat sokongan dari pemimpin Umno/ Bn (terutamanya Samy Vellu) dari Umno beberapa negeri yang mahu Pak Lah mengekalkan kedudukannya yang ada sekarang.

Para NGO di negara ini telah berlambak memberikan sokongan padu pada Pak Lah taklah termasuk parti-parti PAKATAN RAKYAT! Begitu juga orang-orang perseorangan terdiri dari bekas pemimpin dan sedang menjawat jawatan profesional! Ini telah disiar dan dilapurkan dalam tv dan akhbar arus perdana.

Boleh dikatakan semua orang sudah memberikan sokongan pada Pak Lah kecuali yang belum lagi kanak-kanak Tadika dan Tabika serta persatuan Orang-orang Utan (jika ada) saja lagi tak diberitakan memberi sokongan pada Pak Lah!

Demikianlah hebatnya Pak Lah! Malahan kehebatan ini tidak boleh ditandingi oleh kehebatan Dr. Mahathir Mohammad walaupun memerintah 22 tahun! Imej Pak Lah diberitakan oleh akhbar dan tv arus perdana tetap dikagumi! Bolehkah Najib 2 tahun lagi mengkagumi rakyat negara ini sehebat Pak Lah?

Cuma sedikit sahaja baru-baru ini kepimpinan Pak Lah agak terguris sedikit bilamana mengizinkan Menteri Penerangannya (Bekas Ketua Penerangan Parti Semangat 46 yang dah berkubur) berdebat dengan DSAI mengenai isu yang besar, isu negara, isu yang berat dihadapi rakyat, isu yang merimaskan juga para pemimpin negara iaitu isu kenaikkan harga minyak!

Rata-rata menteri ayam laga Umno/BN itu tidak dapat menunaikan tanggungjawabnya menjelaskan kebaikkan kepada rakyat tentang usaha Kerajaan Umno/BN menaikkan harga minyak. Dia terpaksa mengalih terjah tajinya yang tumpul itu kepada jejak-jejak lampau DSAI.

Sementara rakyat mula tersedar dengan ungkapan bernas DSAI dengan fakta yang jelas atas tajuk perdebatan: Hari ini memerintah, esok turun harga minyak! Barulah rakyat tersedar bahawa masih ada usaha untuk mengikis keperitan yang dibebankan oleh Kerajaan Umno/BN kepada rakyat! Dan usaha itu datangnya dari salah seorang pimpinan PAKATAN RAKYAT!

Telah berlaku di parlimen bila mana 129 anggota BN menyokong kerajaan menaikkan harga minyak dan barang, sementara 78 anggota PAKATAN RAKYAT menentang kenaikkan tersebut!
Ini tidak bererti rakyat di 129 kawasan parlimen BN menyokong keputusan tersebut. Tetapi rakyat di 78 kawasan parlimen PAKATAN RAKYAT pasti turut sama menentang kenaikkan harga minyak dan barang itu, termasuklah mereka yang tidak mengundi PAKATAN RAKYAT semasa PRU 12 dulu!

Hanyalah mereka yang benar-benar dengu dan sengaja nak mencari susah dalam kehidupannya menyokong kenaikkan harga minyak dan harga barang.

Terlayarnya wajah DSAI di kaca tv dan menutur pembelaan terhadap rakyat yang menghadapi kesusahan dengan kenaikkan harga minyak, rakyat bukan saja terbuka mata dari lenaan buaian pemimpin Umno/Bn tetapi minda pemikiran mereka yang selama ini dijajah dengan janji kosong dan pembohongan mula melepasi dari kepompong slogan selama ini yang berbunyi: Hanya Umno dan BN saja yang mampu memberikan kemewahan kepada rakyat negara ini!

Slogan di atas adalah momokan politik yang disuarakan oleh pemimpin Umno/Bn untuk meraih sokongan pada setiap Pilihanraya Umum atau pun kecil! Slogan momokan itu sudah mula terhikis dari pemikiran rakyat!

Dalam suasana rakyat sudah mula mengorak keluar dari kepompong penjajahan minda Umno/Bn dimana mercu tandanya PRU 12 (Mac 2008) memperlihatkan kesedaran rakyat, agaknya lenakah tidur para pemimpin Umno/Bn yang mengamalkan politik pecah belah perintah? Yang mengamalkan ekonomi kronilisme? Yang bercakap agama Islam Hadhari (Adahari?)? Yang mengamalkan perundangan 'korek!korek!' dan mengarahkan pasukan keselamatan dengan 'ikut cakap aku!' ? Lenakah mereka tidur!

Untuk menyekat kebangkitan rakyat dan ahli-ahli Umno membuat REFORMASI maka muncullah beberapa isu besar yang bermula dengan cerita pembelian kapal selam dan digegarkan pula dengan dakwaan liwat oleh 'budak nakal'.

Maka sekali lagi rakyat cuba dijajah minda mereka oleh pemimpin Umno/Bn dengan isu-isu pribadi yang kita sendiri masih kabur siapa sebenarnya yang menjadi dalang menggerakkan wayang kulit yang dipersembahkan kepada rakyat.

Hari ini kelemahan pemimpin Umno/Bn cuba ditudung dengan kes-kes besar agar rakyat lalai dan lenalah tidur mereka disamping terus merancang agar usaha PAKATAN RAKYAT untuk ke Putrajaya dalam masa terdekat tertangguh!

Apakah rakyat akan terus lalai? Siapakah agaknya yang merancang begitu hebat drama-drama berthemakan 'pelalai rakyat' dipersembahkan secara benar atau fitnah? Adakah rakyat sanggup minda mereka dibuai kelalaian disamping tok dalang menupang dagu melelapkan mata ?

CUCU: Kata datuk kon! Senjata besar orang Melayu ialah fitnah!

1 comment:

Suhaimi Said said...

Ini fitnah kali kedua. Yg dulu gagal apaila mahkamah tolak setelah 6 tahun dia duduk dlm jail. Ini BN buat sekali lagi.

Bimbang-bimbang, rakyat tak boleh sabar lagi!