Tuesday, June 24, 2008

BN SOKONG USUL KENAIKAN HARGA MINYAK & BARANG Pengundi BN Diperbodohkan Sekali Lagi

Assalamualaikum ...


HARAPKAN PAGAR, PAGAR MAKAN PADI
HARAPKAN BN, BN SUSAHKAN RAKYAT!

ANWAR KATA: Turun!!
PAK LAH JAWAP: Naik!!

Ini luahan isi hati kon ...


DIPENDEKKAN ceritanya, maka juak-juak Pak Lah di Parlimen seramai 129 mengalahkan 78 pejuang rakyat ketika mengundi usul Kerajaan BN menaikkan harga minyak dan barang.

Benarlah kata anak-anak kon: 'Abah! Kita akan terima hadiah besar dari kemenangan BN di PRU 12 ini.'

Masa itu kon berfikir apakah hadiah besarnya? Rupa-rupanya hadiah besar itu kenaikan harga minyak membawa langsung kenaikan harga barang di negara yang dilaongkan oleh pemimpin Umno/Bn sebagai negara makmur.

Mendabik dadalah pemimpin Umno/Bn mengatakan Kerajaan pimpinan Pak Lah diterima oleh ahli Parlimen dan rakyat. Hujjah ini hanya berpandu kepada sokongan 129 MP Bn terhadap usul kenaikan harga minyak dan barang.

Ada juga kon dengar di kedai kopi. Beberapa orang ahli Umno yang bersekolah darjah 6 kerja kais pagi makan pagi, kais petang terus berhutang mengatakan; Apa PAKATAN RAKYAT buat di Parlimen tidak dapat menurunkan harga minyak?

Jawapannya 78 MP PAKATAN RAKYAT telah membangkang tapi disebabkan sitolol macam mereka yang kon sebutkan di atas tadi, maka MP PAKATAN RAKYAT tidak cukup untuk menentang kenaikan harga minyak itu!

Salah siapa? Jawapannya salah kita selaku rakyat yang memberikan undi kepada calon Bn sehingga Bn berkuasa lantas menyokong kenaikan harga minyak dan barang.

Alangkah malangnya nasib pengundi Bn yang mengharapkan kesejahteraan mereka tetapi mereka terpaksa membayar harga yang mahal untuk hidup.

Adakah pengundi Bn memang menyokong dan mahukan harga minyak dan barang naik? Atau hanya MP mereka sahaja yang mahukan harga minyak dan barang naik atas kehendakan pimpinan mereka bukan pengundi mereka?

Apakah perasaan dan hati perut 129 MP yang menyokong usul kenaikan harga minyak dan barang ini sehingga kesannya terpaksa dibebankan kepada pengundinya! Ertinya 129 MP tersebut bukanlah nak menyenangkan pengundi dan rakyatnya tetapi kemunculan mereka di Parlimen untuk menyusahkan rakyat.

Apakah rakyat hari ini yang telah celik mata dan berfikiran waras tidak boleh menilai sikap yang ditunjukkan oleh 129 MP Bn mereka?

Pasti mereka faham! Usul kenaikan harga minyak dan barang tidak mendapat sokongan rakyat tetapi hanya mendapat sokongan 129 MP Bn kerana mengikut telunjuk pemimpin mereka atas dasar kepentingan diri mereka bukan untuk rakyat dan pengundinya!

Jangan laongkan bahawa rakyat memberi sokongan kepada Kerajaan Bn menaikkan harga minyak dan barang! Rakyat dan pengundi tidak boleh dibodoh-bodohkan lagi. Jangan perbodohkan orang-orang kampong dan felda yang banyak memberikan undi kemenangan Bn.

Jangan jajah minda mereka!! PRU ke 13 waktu memberikan jawapan samada mereka terus menyokong Bn yang kian lama kian menyusahkan mereka atau mereka berpaling mengikut arus zaman menyokong parti-parti PAKATAN RAKYAT!

Inikah dasar Ketuanan Melayu yang banyak menyusahkan orang Melayu di kampong-kampong dan felda?

CUCU: Ingatkan anak cucu jangan termakan janji pemimpin Umno/Bn!


1 comment:

SiR KinG TiGeR said...

cucu tok kedu
Orang tua telah berpesan, pen itu lebih tajam daripada pedang. Tetapi kita menggunakan pen disalah petak, nanti kan saja lah datang nya pedang yang akan menyiksa rakyat !

Apa apa pun cu, tunggu September 16 hari keramat ???

DatOK ZeQ
Kelana Jaya, Selangor